lördag 18 augusti 2012

En vanlig dag

Sitter och funderar som vanligt hur jag kan öka omsättningen i mitt företag. Samtidigt läser jag på om intressanta börsbolag som kan bli min nästa investering. Till höger om mig på skrivbordet ligger det en hög av mina favoritböcker: The Richest Man In Babylon, Think And Grow Rich, Rich Dad Poor Dad som tydligt beskriver vem jag är.

Valde alltså att stanna hemma idag för att arbeta med företaget och investeringarna. Inte många 22-åringarna som hade stannat hemma på en lördag men faktum är att jag inte är en vanlig 22-åring. Sanningen är att jag ser ut som den vanliga 22 åriga killen som knegar 8-16 på vardagarna och festar på helgerna men jag lever ett helt annat liv som få i min ålder har upplevt. Har egentligen inte så mycket gemensamt med de i min ålder.

Har aldrig ens drömt tanken om att skriva en blogg, inte haft något särskilt intressant att skriva om tills idag eller rättare sagt senaste året. Sitter på en liten förmögenhet som till mesta del har intjänats det senaste året. Jag har nyligen utvecklat en inkomstkälla som växer oerhört snabbt. Jag kommer inte att skriva särskilt ofta främst på grund av att jag är otroligt upptagen. Ifall man har mina drömmar har man tyvärr inte tid för det. Bloggen är egentligen för mig själv men det vore roligt att få andras synpunkter under min resa.

Bloggen kommer att handla om mina tankar kring hur man bygger upp ett framgångsrikt företag. Jag kommer även skriva om mina tillgångar och värdeskillnaden av dessa. Bloggen kommer även att beröra kortfattade analyser av utdelningsaktier.

Jag kommer skriva mer om mig själv och min bakgrund i ett senare inlägg.

1 kommentar: